Hamlet: P1000581

 

Helyesebben: otthagytam a zarandokszallason Astrogaban, hatha jol jon valakinek, aki satrazassal akar sporolni az utolso 250 km-en. Eredetileg en is igy akartam napi 10 euro alatt maradni, de az El Camino ugye megtanit nemet mondani: en most nemet mondtam a nullkoltseges es vadregenyes kempingezesre. (Vad, mert Spanyolorszagban mindenhol tilos az erdoben satrazas, es regenyes, mert ha megis bevallalod, azt meg evekig fogod meselni a haveroknak.) Cserebe megszabadultam kb. 2,5 kilotol, ami mar kegyetlenul huzta a vallamat. Sator nelkul ket napig en voltam Rocket Man, aki Macsai elvtars legendas tempojaban nyom le egymas utan egy 26 es egy 31 km-es etapot!

Nekunk az ut elejen volt kempingezos napunk, bar akkor es ott kurvara nem orultunk neki. A Camino legdurvabb, masodik napja vegen (Roncesvaux-bol kell leereszkedni egy mar-mar fuggoleges, terdgyilkolo lejton) annyira keson ertunk Larrasoana-ba, hogy mar betelt a 120 szemelyes zarandokszallas, es a falu osszes letezo (kemeny 2 db!) panzioja. A spanyol vendeglatosok gatlastalan lelemennyessegenek koszonhetoen egy nyugger hazaspar meg alhatott a panzio garazsaban, fejenkent 10 euroert, es a gnomszeru tulaj nagy kegyesen megengedte nekik a kozos furdoszoba hasznalatat is, de mi mar nem reszesultunk ekkora kegyben. A falu hataraban hatalmas tabla hirdette, hogy tilos a kempingezes az egesz tartomanyban, mert minden hangyafasznyi fold maganterulet, de mi szartunk ra nagy ivben: a vacsora utan fentebb mentunk kb. 1,5 km-t, es amikor talatunk egy lyukat a keritesen, egy kofal es a soveny takarasaban priman felvertuk a satrat - a lejton.

 

Hamlet: P1000519

 

Aztan ateltuk a Camino legparasabb ejszakajat. Valaki este tizkor es ejfelkor is a taborunk kornyeken csoszogott - mi meg teljes kussban, kipattintott kessel vartuk, mikor tepi fel valami felszemu, rosszarcu baltas gyilkos a sator ajtajat. A titokzatos latogato, meg a nonstop, medvemorgasra hasonlito kutyaugatas megtette a hatasat: hajnali 2-kor arra riadtam fel, hogy uszom a verejtekben, mert almomban a Pentek 13-filmek Jasonje (aki ugye mindig a kempingezokre vadaszik) a kesevel eloszor a sator oldalat hasitotta fel, aztan a gyomromat.

A dognehez satrat tehat kihajitottuk a francba, igy viszont Santiagoig mindig be kell vallalnom a zarandokszallasokat, es maximum imadkozhatok, hogy olyan helyeket fogjunk ki, ahol 4-8 euro helyett eleg adomanyt adni (a "donativo" szallasokon amugy max. 1,50-et szoktam hagyni, azokat is 10 centesekben, latvanyosan es csilingelve dobom be a dobozba). A "maradjunk napi 10 euro alatt" elvet majd kozos fozessel (olcsobb, mint a bunrossz zarandokmenu, de errol majd lesz kulon kajaposzt!), es ujabb lemondasokkal kompenzalom: ezentul nemet mondok az El Camino legnepszerubb kultikus-spiritualis szentelye, a snack- es cola automata delejes csabitasanak!

 

Hamlet: P1000692

A bejegyzés trackback címe:

https://spanyolcsizma.blog.hu/api/trackback/id/tr841355344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ryre 2009.09.03. 08:39:59

Nem tesco-s volt, hanem Hervis-es, de ha kidobtatok, akkor kidobtatok, annyira nem nott a szivemhez... az elso satrazasom alkalmaval kiderult hogy nem is vizallo... szoval no para.. nem haragszom
no de kitartast.. mar varunk titeket haza :D

newenergy · http://altenergia.blog.hu/ 2009.09.03. 09:02:39

ezt a sátrat nem tudom hol lehet kapni de ebben elmennék bárhova:)))
www.alternativenergia.hu/sator-a-star-trek-bol/6006

Mr zz 2009.09.03. 10:05:36

Nem akarok itt a szótszaporítani, de ma találtam meg ezt a blogot és tetszik:)
kérdés:
Mennnyiből(ft v.euro) jöttetek eddig ki?
Mert nem tűnik vmi. "fapadosnak" pénztárca szempontjából...

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.09.03. 10:17:29

1) A zarándokmenük finomak!
2) Lehet, hogy tilos vadkempingezni, de rám akkor sem szóltak, amikor vasútállomás mellett táboroztam, meg akkor sem, amikor a falu közepén, egy templom mellett. Első esetben jött a bakter, és fölajánlotta, hogy alhatok akár a váróteremben is (nem éltem vele, de a klotyóra bementem az esti fürdés helyett), másodikban egy szomszéd jött, és helyi dialektusban beszélt hozzám fél órát, azzal zárta, hogy aludjak nyugodtan, "no molesztantó".
3) Decathlon sátor T2 Ultra Ligth Pro, 2kg, másfél személynek tökéletes, egy éjszaka esőt simán kibír.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.09.03. 10:18:05

Jah, és Galíciában a municipál albergék mind 3 eurósak.

Dr. Dzsásztisz 2009.09.03. 10:25:32

@Mr zz: Napi 10 Eur neked nem elég fapados?

1lány 2009.09.03. 10:34:25

a zarándokmenük néha egész finomak, de legalább fele részben borzasztóak szerintem, főleg a kisebb helyeken, ahol nem tudsz választani, mert nincs semmi más...
én alapvetően nem eszek húst, de egy hét után már rosszul voltam a sok főtt vagy sült haltól, ill. csirkeaprólékos odaégett paellától, mert azt adtak és kész, muszáj volt megenni.
ha kimész, napi 30 eurot szerintem számolni kell: ebből kijön minden nap a reggelid, ebéded, vacsorád, a szállás, plusz a szuper saroktapasz, amire meg valószínűleg szükséged lesz.
és tapasztalat, h mindig legyen nálad plusz 100 euro: sosem tudod, h mikor jutsz olyan szállásra, ahol a földön (templompadlón) kell aludnod, ami kellemetlen lehet ha nő vagy és felfázós (a spanyolokat feltűnően nem izgatják a nők speciálisabb igényei). ilyenkor életet menthet az a 100 euro: taxira, panzióra, magánszállásra költheted. nekem nagyon szükségem volt rá, pedig tényleg csak vészhelyzetben használtam belőle.

thedealer (törölt) 2009.09.03. 11:26:20

Mi egy jo darabon egy belga hippit kaptunk utitarsnak. Azota nem tudjuk, hogy az ipse, hogy volt kepes egy tradbpapucsban vegigmenni azon a reszen.

Az ipse szinte semmiert nem fizetett. Mi eleg jol kijottunk kb 12-20 Euro/nap korul attol fuggoen, hogy merre jartunk.
De ez a belga ipse (Mike) volt, hogy 2-3 napokat is siman eljott velunk es semmiert nem kelett fizetnie. Egyik reggel beallitott a szallasra vagy 2 kilo friss kecskesajtal... azt mondta elcserelte egy Hellsangels kituzore meg egy ongyujtora...

... mi cipeltuk a sok kirandulos cuccot, mind frissen vasarolt, jo minosegu gear - Mike meg jott melettunk a papucsaban a takarojaval a hona alatt.

Ki, hogy zarandokol ugye...

bambapacák 2009.09.03. 13:29:50

30 nap alatt kb 600 EU-t költöttem különosebb odafigyelés nélkül. Aztán SC-ben a megspórolt 500-at 4 nap alatt. A zarándokkaja mindíg későn van, rágós hússal, én néhányszor ettem jobb helyeken (volt hogy I oszt. maszek albergében szállás + kaja 25 EU) Szívesen emlékszem meg az út első harmadában a kis szegény szállások 2 EU-s spageieiről. Nem hízokúrára mentem, 20 nap alatt ledobtam a 100 kg feletti 16 kg-ot, pedig nem voltam éhes szinte soha. Egy dobozban mindíg volt juhsajt, kolbász, kenyér, paprika csoki kb 1 kg plusz, de jól jött. Májusban még kevés és drága volt a gyümölcs. Galíciában nagyon racionálisak a szállások, semmi spirituális zönge nincs, de a spanyol 100 km-esek miatt nyitásra oda kell érni, hogy legyen hely. SC-ben, hogy pihenjek maszek szállásra mentem, de nézze meg mindenki hová megy, egy hajnalig nyitva tartó utcai étterem volt az utcán, utána meg a piac. Ez volt a legszarabb és legdrágább 2 éjjszakás szállásom az egész Caminon. Persze ez a fázis már nem a Camino ez már csak üzlet. Galiciában kell bot, mert marha csúszósak a mohos sziklák. Ultrea

Mr zz 2009.09.03. 14:56:08

@Dzsásztisz: a napi 10euro igen....
de a járulékos + "váratlan" kiadások, költségek már nem.
Ezere voltam kíváncsi.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.09.03. 22:26:52

SC-ban Monte de Gonzoban érdemes megszállni. Jó hely, 3€, pontosan 5km a katedrálistól, és van tömegközlekedés is ad absurdum. :)

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.09.04. 22:01:36

@Pásztor Tibor: Monte del Gozo egy 800(!!!) ferohelyes szallokomplexum. Nekem sikerult az uton megtalalni a spiritualis hangulatot, Monte csak a vizesblokk hasznalata erejeig kerult az utamba, de az mar civilizacio a klasszikus turista ertelemben es szamomra tul hideg, tul tavoli volt. Nem akartam visszajutni a hetkoznapokba de az a hely kozel hozott hozza es akkor nagyon rosszul esett.

Napi 5 eurobol is remekul ki lehet jonni. Igen, ez lemondassal jar, de azt hiszem, minden lemondas segit abban, hogy az otthoni megszokasainktol megfosztva tenylegesen onmagunkkal foglalkozhassunk. Viz van mindenhol, ket kenyer es egy kis gyumolcs naponta pedig eleg egy felnott embernek. En sokszor aludtam a szabadban, ugyanis azt szabad, csak satrat verni nem. Es rengeteg alkalommal hivtak meg szallasra ingyen (a hospitalerok), gyxakran etelt is keritettek es a szabad polcon tobbnyire talalni valami laktatot, ha mast nem, hat fott rizst vagy tesztat. A zarandokok is szivesen megosztjak egymassal, amijuk van, ha tobebt foznek a kelletenel, nem dobjak ki a maradekot, hanem felkinaljak.
Az olaszok meg szeretnek mindenkire fozni. :)

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.09.07. 14:02:41

Én egy nagy nyaralásnak fogtam fel az egészet, erre gyűjtöttem előtte, úgyhogy "nagylábon" éltem: kóla, csoki, zarándokmenü, privát szállás (ami "drágább" volt, mint az állami, olyan 7-9 euró), és mosógépet is használtam általában, úgy 3 euróért.

Mindennel együtt a 30 nap alatt így is köjöttem 250 ezer forintból, amiben már az oda-vissza (repülő és vonat)út is benne volt.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.09.07. 14:03:41

Nem mondom, persze meg lehet csinálni ingyen is a caminót, a jövedelemnek az úton nincs alsó határa, ha elég kitartó vagy, lemondasz mindenről és van rá fél éved, hát megteheted a 800 kilométert jóformán pénzköltés nélkül is.
:)

feltételes reflex 2009.09.09. 20:50:38

nem lepődtem meg, hogy elhagytátok a sátrat, inkább csak azon csodálkozom, hogy nem előbb történt így.


@terasz9: de te ennyiből valszeg akkor jöttél ki, amikor még 250 körül járt az euro...

feltételes reflex 2009.09.09. 21:12:31

ja, és Galíciában már tényleg 3eurósak a Municipal Albergue-k; más kérdés, hogy akkor célirányosan oda kell menni, és mivel másoknak is fogytán van ekkor már a pénzük, igyekezni kell, hogy időben odaérj.

érdekes dilemma: ha nem akarod, hogy az idő szorítson, ahhoz pénz kell. (pl. nekem arra ment el elég sok, hogy hazajussak, mert szándékosan nem vettem meg előre a visszaútra a repülőjegyet, nem akartam, hogy határidó szorítson) De ha nincs sok pénzed, akkor komolyan taktikázni kell: vagy lassabban haladni, hogy minél tovább maradhass a Camino-n, vagy éppenséggel belehúzni, hogy mindig mindenütt a legolcsóbban jöhess ki. Ez a kényszer-érzet pedig senkinek sem tesz jót, azt hiszem.
süti beállítások módosítása