RONCHESVALLESBAN VAGYUNK STOP

2009.08.14. 06:06

Eddig csak szoptunk a spanyol tavolsagi kozlekedessel, az igazi 30 km-eket gyaloglos, 100 emberrel egy templomban alvos, tusfurdovel ruhat mosos El Caminot csak vasarnap kezdtuk el. A ketnaponta blogolast egyelore buktam, a zarandokszallasokon 20 percnyi tetulassu netezes 1 euro, ehhez a blogbejegyzeshez mar a harmadikat dobtam be, pedig inkabb kavet kellett volna belole venni. A kepfeltoltest meg nem tudtam megoldani, valoszinuleg ossze kell haverkodnom valakivel, akinek van wifis notebookja. Irnom viszont muszaj. Nemcsak a szponzorcuccok miatt, hanem mert otthon meglepoen sokan aggodnak miattam. Ertheto, abszolut nem vagyok egy turazos alkat (hogy miert vagtam bele megis az El Caminoba, arrol kesobb lesz poszt).

Ami eddig tortent: a csutortoki barcelonai landolas utan vegigvonatoztuk fel Spanyolorszagot, penteken meg lenyomtunk egy monstre, 8 oras pamplonai varosnezest. Hemingway kedvenc varosabol ugyanis csak delelott 10-kor es este 6-kor megy busz a hegyek fele, Ronchescvallesba, es ezt termeszetesen csak fel 11-kor mondtak el a raeros spanyol mentalisu, 10 utan nyito El Camino infokozpontban. Az esti buszozas utan attaxiztunk a Pireneusok francia oldalara, St. Jean-Pied-de-Portba, mivel mindenkeppen innen akartuk kezdeni az utat. Itt egy zen buddhista/new age-es csaj hazaban kaptunk szallast 7 euroert. A lakasa szabalyos hippitanya, szines cuccok es fustolok mindenutt, a katolikus spanyol csaladok obligat "No drugs, no smoke, no problem" szabalyai helyett csak ezt mondta: "You can smoke, but not in shoes!" Itt mezitlab nyomta mindenki, ami fura, hogy 6 macskaval es 4 kutyaval lakik egyutt. Ok barhova bemaszkalhatnak koszos talppal, en bezzeg mar azert le lettem baszva, mert papucsot vittem fel kezben a furdoszobahoz. Azzal mar szerencsere nem buktam le, hogy az afrikai szobrokkal teletomott tusoloban haromszor is levertem torulkozes kozben a kedvenc mahagoni elefantjat, raadasul mindig ugy, hogy az agyara beleallt a seggembe..
 

Osszehaverkodtunk a mi szobankon osztozokkal: egy toltottgalamb alkatu, mindig mosolygos mexikoi vegyeszcsajjal, meg ket 17 eves francia kolyokkel, akiket az anyjuk csak 10 nap caminozasra engedett el. Volt meg egy mumia pozban alvo, szotlan faszi is, aki egy nyugger mamival nyomja vegig a 800 km-ert, es reggel, pontban 6:00-kor ugy elporoztak, hogy azota se ertuk utol oket. Van itt egy 30 koruli srac is, aki annyira El Camino-addict, hogy mar harmadjara nyomja vegig a tavot. Pamplonaban csatlakozik hozza egy haverja: egy igazi Camino-orult papa, aki hatodszor gyuri le az utat, es minden szallason kezzsel mossa ki a cuccait, es mindig o kel fel a legkorabban.

Azt mondjak, aki az elso, 27 km-es, szopatos hegyi etapot vegignyomja, az mar vegigcsinalja az egeszet. Nekunk sikerult, bar a vegen a hosszu lejtot kegyetlenul megszenvedtem a mutott terdemmel. Mar most latszik, hogy egy turabot tenyleg kellett volna, plusz valami vizalobb kapucnis pulover a Praga Drinking Team helyett, mert a hegyekben vegig zuhogott. Mivel a templomi tomegszallason az ajtoval szemben kaptunk agyat, fel karomat adtam volna egy mackooalsoert, de az kesobb, az 50 fokban biztos holtsuly lenne. A Lonely Planet utikonyv viszont nagyon hasznos volt, amikor olcso panziot kellett keresnunk ejjel 11-kor Pamplona ovarosaban, helyette inkabb a kisparnat (nem rohogni!) dobnam ki a picsaba, mert azt adnak mindenhol.

A bejegyzés trackback címe:

https://spanyolcsizma.blog.hu/api/trackback/id/tr681296931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ryre 2009.08.14. 09:07:03

koszi a beszamolot.. lelkesen varjuk a tobbit is :)

ThufirHawat 2009.08.14. 09:37:57

Nyomjátok! Már csak egy "kicsi" van hátra! :o)

dini30 2009.08.14. 09:44:26

köszi a beszámolót, remekül szórakoztam!
drukkolok Nektek!

egy másik őrült szolnoki

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.08.14. 10:04:08

egy netbookot azért vihettél volna, ékezetes klaviatúrával a két kilós könyv helyett (az meg pdf-ben rajta lehetne...)

hajrá

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.08.14. 10:04:56

majd egy össz-költségvetés beszámoló érdekelne, jövőre én is lenyomnám, és jó lenne tudni, mennyi pénzt és milyen formában vigyek magammal

anterosz omniposz 2009.08.14. 10:30:41

A posztot nem aktív netkapcsolat alatt kell megírni. Alap szövegszerkesztő elővesz, poszt megír, felkapcsolódik, beömleszt, gyorsan javít ezt-azt és küldés. Szerintem ez a nagyon lassú netkapcsolat mellett is kijön húsz percből, azaz egy euróból.
(Egy wireless kártya meg már nem lett volna tétel amúgy, főleg ha megnézzük, mennyit költesz netre).

polak 2009.08.14. 10:30:58

botot mindenképp szerezz be. nekem tökéletesen megtette egy helyben vásárolt camino-bot, fémpöcökkel az alján. ami a végére teljesen lekopott. a lejtők amugy sokkal veszélyesebbek, főleg oda kell a bot..
az első szakasz tényleg durva, de... nálam pamplonában volt az első krízis, aztán meg azt hittem én vagyok a király, és jól rá is faragtam.. a kézzel mosást ajánlom neked is, szinte mindenki ugy csinálja, és sok helyen nincs mosógép. ráadásul 2-3 eurót elkérnek érte.. a z50 fokban nem vagyok biztos, tavaly én ilyentájt értem be santiagóba, és az utolsó két hét kifejezetten hűvös volt. bár burgos és leon között a fennsíkon valószínűleg tényleg meleg lesz.

polak 2009.08.14. 10:34:59

ja, és amugy emlékeim szerint "roncesvalles" c-vel, nem ch-val... a képfeltöltés szálláson nekem csak santiagóban sikerült, az internet pedig az alberguekben - ha van egyáltalán - lassú. képfeltöltés céljából nagyobb városban internetkávézót keress szerintem.

sebaj01 2009.08.14. 10:49:50

ezt soha nem ertettem az indexeseknel

a caminot evente 10000-ek teszik meg, koztuk rengeteg magyar, akik nem vertek nagydobra hanyattatasaikat, uh nem kene ugy tenni, mintha valami kibaszott exra dolgot csinalnal

detto a futassal is

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.08.14. 11:21:45

@sebaj01: nem beszélve arról, hogy túrázni:) itthon is lehet.

Vagy mégis zarándokút?
Az meg lelki ügy, minek arról pofázni

off

1lány 2009.08.14. 11:28:23

Nekem is azt mondták, hogy az első nap a legnehezebb, de ez nem igaz! Ott még elvisz a lendület, nincs feltörve a lábad, stb. Szerintem 4. nap körül nagyon mély mélypont, utána 1 hét múlva még egy... A bot kötelező!

prukker 2009.08.14. 11:29:45

jójó, de miért is indultál neki?
keresztény hagyomány? lelki béke? kis szenvedés a sok könyöklésért a 6-oson?

Tényéleg, a zarándoklatot mindenki komolyan veszi? Nincsenek részegek, betépettek, hippi formák az úton?

kacorka 2009.08.14. 11:47:28

Remek poszt, csak így tovább, várjuk a fejleményeket.

virgil76 2009.08.14. 11:52:24

Van valami kihaénnem technika ebben az egész blogban... :-(
Elkezdtem olvasni, mert érdekel a téma, de ezt ebben a formában, hát...
Nagyon felszínesnek érzem én ezt.
Mond neked az a szó valamit, hogy zarándoklat? (szponzor bázz..)
Hiányolom az alázatot az egészből, az pedig még sose ártott meg senkinek egy ekkora távval szemben. Remélem a végére változik valami benned, mert ez eddig elég gáz. Eddig még jár a "Zarándokok szégyene-díj". Sebaj, azért még sok van hátra, van remény :-)

Ez csak egy meglátás, hisz ki vagyok én, hogy kritizáljalak, nem? ;-)

PS.: Roncesvalles csak cével, de ezen már-már tapintatlanság lenne fennakadni..

virgil76 2009.08.14. 11:54:43

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Épp azon gondolkkoztam, hogy a nemi életét nem akarja-e kibloggolni... :-D

prukker 2009.08.14. 12:05:15

@virgil76:
nézd én pont azért kérdeztem kettővel feljebb, mert nem értem. Nekem, ha most elindulnék semmi lelki-vallási értéke nem lenne,maximum annyi, mint a többi utamnak.
Nyilván ez azért egy zarándok út, met az elején hitt, felvállalt nézetek némiképpen megváltoznak az út végére.
Én is gondolkoztam ezen, de az is biztos, hogy számomra egy érdekes élményt jelent(legalábbis most), amiről lehet később sztorizni. tehát ugyanaz, mint egy hátizsákos mexikó vagy sziám...
Gondolom a blogíró is így indult neki, bár sejtet valami egyéb indokot is.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.08.14. 12:48:52

2007-ben én is végigjártam az utat, egy könyvet is írtam a tapasztalatokról, amolyan ezredvégi hangulatú berúgós útinaplót.
:)

A honlapomra feltettem jó néhány fotót az útról, és sok praktikus, gyakorlati tanácsot is megosztok a jövendőbeli zarándokokkal.

Lehet, hogy a posztírónak már későn mondom, de azért nézz be, hátha.
:)

www.teremibalazs.hu

phaidros 2009.08.14. 12:49:46

Két módon lehet megtenni az utat, túraként vagy zarándoklatként , ezt az elején el kell dönteni. Írni inkább csak a túráról lehet, a lelki sztem Tolvaly Ferencnek sem sikerült igazán. Főleg mert az a rész eléggé egyedi mindenkinél.

Attól még, hogy én esetleg zarándoklatra mennék, még érdekel a túraleírás.

Fanyalgóknak: az unsubscribe nem egy textfield, tudjátok?

phaidros 2009.08.14. 12:50:42

@terasz9: váóóó, rohanok! az első oldal is sokat ígér.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.14. 12:55:15

nagyon kíváncsi vagyok, hogyan változnak majd a beszámolóid idővel.

DC

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.14. 12:56:43

@phaidros:

Én néztem TF filmjét, a könyv kicsit jobban átadja az üzenetet (filmben nehezebb filozofálni), de tulajdonképp átjött, amit az, amit mondani akart és mindenkinek szól. Ami egyéni, azt meg nem kell elmondani.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.14. 12:59:12

@virgil76:

a szponzoráláson én is csodákozom kicsit, de ha a repjegyen túl beszámítod a zarándoxállásért, napi betevőért fizetendő pénzeket (egy hónapon át), akkor nem kis pénz.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.14. 13:01:40

@prukker:

"Tényéleg, a zarándoklatot mindenki komolyan veszi? Nincsenek részegek, betépettek, hippi formák az úton?"

800 kilométeres gyalogtúrára ez a réteg ritkán megy. vannak "teljesítménytúrázók", de kevesen. érdekes, hogy legtöbben egyedül mennek. még akkor is, ha esténként ugyanott szállnak meg és beszélgetnek -- napközben magányosan gyalogolnak.

prukker 2009.08.14. 13:14:34

@elemes2:
Te voltál?
Mi indított el?

Darksoder 2009.08.14. 13:18:04

Szánalmas ez is, de láttam most olyan utazási irodát, amelyik 200.000-ért végigbiciklizteti veled Camino-t.

A zarándoklatot így lehet lealacsonyítani. Gratulálok!

virgil76 2009.08.14. 13:31:21

@prukker:

Igen, jogos a kérdés.
Igazság szerint én is abból indultam ki, hogy ez az út több, mint egy "szimpla" túra. Túrázni lehet itthon is. Nem lennék azon se meglepődve, ha inkább a környékbeliek közül kerülnének ki a teljesítménytúrázók.
Ha persze nem erről van szó, az más tészta :-)

Rigoletta 2009.08.14. 13:34:47

Te miért mentél oda ilyen trágár szájjal és lelkülettel? Mert "buli"?

virgil76 2009.08.14. 13:43:41

@elemes2:
Igen, attól függ, hogy ez egy zarándoklat, vagy egy heti értekezleten megnyert blogtéma. Ha a második, akkor érthető a szponzoráció és minden más is.

Jobban belegondolva azt az opciót, hogy ez csak egy túra, nem több, mintha teljesen ki is hagytam volna a lehetőségek közül, :-) Akkor szkózi :-)

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.08.14. 13:50:59

Szia!

Sok sikert es ha konkret tippeket akarsz, ajanlom, lapozgasd az en blogomat: zarandok.blog.hu
Minden naprol van bejegyzes.
iBuen Camino!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.08.14. 13:56:20

@Darksoder:

Nem lealacsonyítás ez.
Spanyolországnak ez a csíkja nincs kisajátítva. Vannak keresztény zarándokok, vannak akik egyáltalán nem keresztény motivációkkal induló zarándokok és vannak kirándulók.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.08.14. 13:56:32

Meg fog ez valtozni, meglatjatok. Az ut elejen mindenki a sajat egojaval van elfoglalva, ha alazatos, akkor azzal, hogy humenynirealazatosvagyok. Idovel ez valtozik, szepen lassan elkopik a felszin es elokerul, ami a melyben van. Minden ertelemben, pl a vizholyagoknal is. :)

Trackback: 2009.08.14. 14:26:19

Virgil76 te egy militáns keresztény seggfej, vagy esetleg csak egy hárdkór new-age idegbeteg vagy? Csak kérdem.

Trackback: 2009.08.14. 14:28:45

Bocs, van még egy jelzőm: spiriturista. A legundorítóbb az összes közül.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.08.14. 14:34:18

Milyen jo hogy az en blogomon nem voltak ilyen kommentelok... :)

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.08.14. 14:52:31

Én például egy hosszú szabadságként éltem meg az utat - mondjuk ez ki is derül a könyvemből -, amit lehet, hogy valaki úgy illet, hogy "na, ez végigitta Spanyolországot", de egy modernkori zarándoklatnak talán nem is kell másnak lennie.
Elmentem, túráztam, ettem-ittam, beszélgettem, nyaraltam és megismerkedtem egy másik ország több száz éves történelmével. Mi kell több?

A zarándokok között egyébként szerintem inkább kisebbségben vannak az ilyen szellemileg/vallásilag/spirituálisan/akárhogyan elhivatottak.

A többség hétköznapi ember, aki szeret gyalogolni, és talált hozzá egy megfelelően hosszú távot.

Nekem az egyik útitársam például egy francia milliomos csávó volt, akiről az utolsó napokban tudtam meg ezt a nem elhanyagolható tényt. De mivel harminc napig ugyanabban a három rövidnadrágban meg pólóban láttam, nem tűnt fel.
:)

Ágnestestvér 2009.08.14. 16:10:09

Ajánlom azok figyelmébe, akik szerint ezt az utat csak mélyen vallásos, no kalandvágy és csak virágokat szóró szájú emberek tehetik meg. ma este a NatGeo-t 22:00-kor!

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.08.14. 17:48:14

@terasz9: en azt tapasztaltam, hogy a tobbseg hetkoznapi ember, akit igy vagy ugy, de egyre jobban megerint az Ut es a vegere maskeppen lesznek hetkoznapiak. Az allando mosoly, a segitokeszseg - ahol keresik az alkalmat, hol lehetnek hasznosak, meg azt sem varjak hogy vlaaki kerje oket -, a baratsagossag. Amikor nem szamit, hogy csak ket falat kenyered van, az egyiket odaadod barkinek ha szuksege van ra. A bizalom az eletben.
Vannak persze, akik ezt nem elik at, kerekparosok, utolso 100km-en csatlakozo bulizok. De ok is hozzatartoznak az uthoz, es aki vegigmegy rajta, az megtanulja elfogadni ezt. Ha nem,a kkor valami nagyon fontosat elmulasztott. En is elmulasztottam az utan elso felet, mert csak magammal voltam elfoglalva.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.08.14. 18:22:51

Mar Vianaban vagyunk, itt nincs lelakatolva a szamitogepek gephaza es van USB-port is, ugyhogy lesznek vegre fotok is - mindent a kedves olvasoert!

Tegnap este vegigettunk-ittunk egy fiesztat, hatalmas osszetolt asztalokkal, rengeteg kajaval meg harmonikazo-tapsolo spanyolokkal (az ottani albergue megalapitasat unnepeltek, kb. egy dunantuli gigalagzi szintjen), ugyhogy most csak idaig jutottunk el.
Gergo a korankelo, extrem tempoban nyomulo olaszokkal mar Logronoban tart, en az "Easy Company-vel", azaz a bekotozott labu caminozokkal maszkalok, akik neha buszoznak vagy stoppolnak a kovetkezo etapig, ha a doki ezt tanacsolja a feldagadt bokak miatt (ahogy a belga tarsunk talaloan megjegyezte: What the Red Cross said, God said")

polak 2009.08.14. 21:23:49

szerintem is visszavesz majd az arcából a blogíró... az út majd megtanítja.

ZZZZZ 2009.08.15. 00:10:01

Valaki kérdezte, mennyi pénzt kell rászánni az útra. A válaszom: attól függ, honnan kezded és milyen gyorsan mész. Ha valaki SJPdP-ból indul, mint blogíró is, és tervei szerint napi 20 km-t megy, akkor annak negyven napig tart az útja, ami kb 400-600 eurót jelent. Ha valaki teszem azt Logronóból indul, és napi 25 km-t tud szerinte teljesíteni, akkor emberünk már 25 nap múlva Compostelában vacsorálhat, és simán kijöhet 250-400 euróból.

A legdrágább szállás, amin idén voltam, az 7-8 euró volt, de általánosabbak az öt eurós helyek, és az egyházas albergéknél nem ritka a donatívó, vagyis hogy annyit adsz, amennyit akarsz. (És ez nem jelenti azt, hogy ingyen alszom ott, ugye...) A végén Galíciában az önkormányzati és ha jól tudom, akkor az egyházi albergék egységesen 3 euróba kerülnek.

A peregrinómenü 7-8 euróba kerül, de ezekre rémesen gyorsan rá lehet unni, szerintem az ember inkább cipeljen némi száraztésztát, sajtot, ezt-azt, vagy vállalja, hogy abból főz, amit a szállás konyháján talál.

Ha az ember okosan és spórolósan (zarándok módjára) csinálja, akkor napi 12-15 euróból ki lehet jönni, ha meg az ember mégjobban visszavesz a költésből, akkor napi 10 euróból is lehet kaminózni, csak kicsit egysíkú lesz a táplálkozás, dehát ez miért lenne baj. A tested úgyis jelezni fog, hogyha valamire szüksége van, merthát ő már csak ilyen.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.08.15. 01:52:23

@ZZZZZ: napi 5 eurobol meg lehet csinalni, plusz nemi vesztartalek akkorra, amikor nem erdekel semmi es megveszed a csokit.
Le lehet mondani a reggeli kavekrol, a peregrino menukrol es a mindennapi szallasrol. Nem szukseges a mosogep, a gyumolcsle, a peksutemeny, a fagyi. Egyszer-egyszer kell, de azt ugyis tudod. Es vegkepp nem szukseges felesleges 4-5 kilot cipelni. Az utikonyv semmit nem tud segiteni, amire magadtol ne jonnel ra. Viszont rovidesen odakint is erni fog a szeder es abbol nagyon sok van az ut menten. van alma, neha korte, nagy ritkan szilva is. Gyumolccsel tehat ellat a termeszet. Napi egy-ket baguette (a spanyolok barnakenyere nekem nem izlett), csapviz, sajt, egy-egy konzerv, felvagott, nemi zoldseg es nincs is szukseg masra.
Lehet persze napi 20 eurobol is kiralykent elni. Szamomra fontos volt a lemondas kepessege, de mindenkinek mast kell megtanulnia, nincs altalanos recept vagy igazsag.

@Hamlet: mindig bizz a "szerencsedben". Az ut megadja, amire szukseged van - persze az nem mindig ugyanaz, mint amit szeretnel. Es javaslom, ha faradt vagy, terj be egy templomba megpihenni, ha csak ot percnyi leulesrol is van szo. En nem vagyok kereszteny, megis megtettem es fontosnak bizonyult.

paragyáros · http://paragyar.blog.hu/ 2009.08.15. 03:41:05

hát végre elindult a hajrá! tökjó :) akkor is az, ha nehéznek látod. van aki csak tervezi, te pedig ott vagy! itthonról figyellek, olvaslak :)

paragyáros · http://paragyar.blog.hu/ 2009.08.15. 03:42:09

hát végre elindult a hajrá! tökjó :) akkor is az, ha nehéznek látod. van aki csak tervezi, te pedig ott vagy! itthonról figyellek, olvaslak :)

paragyáros · http://paragyar.blog.hu/ 2009.08.15. 03:43:53

hát végre elindult a hajrá! tökjó :) akkor is az, ha nehéznek látod. van aki csak tervezi, te pedig ott vagy! itthonról figyellek, olvaslak :)

Trackback: 2009.08.15. 04:03:16

@terasz9: ""na, ez végigitta Spanyolországot", de egy modernkori zarándoklatnak talán nem is kell másnak lennie."


Erről van szó. Akinek a spirituális megvilágosodáshoz "fizikailag" meg kell tennie egy utat, az menjen a halál faszára.

Trackback: 2009.08.15. 04:14:35

@terasz9: ""na, ez végigitta Spanyolországot", de egy modernkori zarándoklatnak talán nem is kell másnak lennie."


Erről van szó. Akinek a spirituális megvilágosodáshoz "fizikailag" meg kell tennie egy utat, az menjen a halál faszára.

feltételes reflex 2009.08.15. 06:33:31

@phaidros: ez sem igaz. én a mai napig is hidegrázást kapok a "zarándoklat" szótól, de túraként se fognám fel.
Vannak azért más apropók is, amiért végig akarja nyomni valaki.

feltételes reflex 2009.08.15. 06:34:04

@phaidros: ez sem igaz. én a mai napig is hidegrázást kapok a "zarándoklat" szótól, de túraként se fognám fel.
Vannak azért más apropók is, amiért végig akarja nyomni valaki.

feltételes reflex 2009.08.15. 06:37:00

@Darksoder: bicikliztetni??? :) busszal visznek! :D városnézés, bevásárlás, templom megtekintése a napi program. egy hét alatt :)))

feltételes reflex 2009.08.15. 06:39:57

@Trackback:: vagy az occsó kalandtúra reményében odagyűltekre alkalmazott szakkifejezés: tourigrino :)

feltételes reflex 2009.08.15. 06:59:35

@Mao elvtárs: @ZZZZZ: hát nem tom, ti hogy csináltátok, őszinte csodálatom érte, de én ezen a büdzsén majdnem elhasaltam. (ti. elhittem, hogy valóban ki lehet hozni napi szinten ennyiből) Nem éltem extrán, de napi 20 euro alatt nagyon ritkán jött ki. hacsak nem vesszük extrának azt, hogy a tökig-nyakig saras cuccokat főleg az út elején időnként mosógépben mosattam, száríttattam. (alkalmanként 3 euro/átlag/fő, úgy, hogy ketten-hárman társultunk)

Persze lehet, hogy a nagy különbség lényege a szezonban rejlik: április eleji indulással nemigen lehet se a szállást megspórolni, se az útmenti fákról gyümölcsöket szedegetni, lévén, hogy az összes ág, vetés még fekete.
meg általában is a folyamatosan arcba csapódó apró jégkására és a zuhogó esőre+ irtózatos sárkoloncokra emlékszem. (ezért kellett mostani, de főleg száríttatni is, gondolom, nem kell magyaráznom, hogy nem a komfortérzet, hanem az extra súly miatt )

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.08.15. 11:18:13

@feltételes reflex: én is ugy számoltam hogy 1000€bol talán meg tudnám csinálni+ vésztartalék.
Meg abban bizonytatalan vagyok hogy önfelfújós matrac kell -e vagy elég egy hálózsák.
szerintem 2 cipó kell. ebből egyik szandál , azt kéktúrára is viszem.

feltételes reflex 2009.08.15. 14:17:10

@Prinzessin Erbsen:
1000€+vésztartalék reális. de az 1000€-ből ki kell jönnie az oda-vissza utadnak is! :)
nekem elég volt egy bakancs, egy pillekönnyű, szinte összehajtogatható tornacipő és egy vietnami papucs.de a tornacipő szinte teljesen fölöslegesnek bizonyult, ha leálltam valahol szinte csak a fürdőpapucsot hordtam.

az önfelfújós matracot felejtsd el! még polifoam se kell. egy könnnyű hálózsák OK, de én találkoztam olyan sráccal, aki az első héten otthagyta valamelyik szálláson a hálózsákját, mert minek. párnát, takarót mindenütt adnak.

Trackback: 2009.08.15. 19:01:29

@Prinzessin Erbsen: tegyen be egy baldachinos ágyat is lelkem.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.08.16. 10:04:59

@feltételes reflex: Egyszeru: ha lett volna 1000 EUR, az is keves lett volna. Nem volt, igy az igenyeimet lejjebb kellett adnom es ismerek olyat, akinek ennel sokkal kevesebb penze volt. A zarandoktarsak kegyelemkenyeren elt.
En 6-8 alkalommal kaptam ingyen szallast, volt, hogy vacsoraval (es kb ugyanennyiszer aludtam a szabad eg alatt, elso ejszakamon mindjart egy benzinkutnal mert zuhogott az eso). Teszta vagy rizs a legtobb helyen van ingyen, ha mas nem, egy leveskockaval kifozott spagetti megteszi vacsira, ehhez egy baguette es egy halkonzerv naponta mar alapvetoen eleg, igy kb napi 2 EUR-bol mar jol el lehet lenni. Persze a normalis az a reggeli menu (3-4 EUR), vacsira zarandokmenu (7-10 EUR), szallas (3-8 EUR) plusz a napi szendvicsek (2-3 EUR) es egyeb csemegek.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.08.16. 12:41:26

@feltételes reflex: köszi, én a német árakhoz vagyok szokva, tehát ahhoz képest számolok. @Trackback:: nagyon humoros tetszik lenni!

feltételes reflex 2009.08.17. 23:04:40

@Mao elvtárs: ez kemény, respekt. Nekem mondjuk muszáj volt mindig enni, mert vasággyal együtt alapból vagyok vagy 30 kiló, és tudtam, nincs már miből fogyni.(nem volt mit vesztenem hehe) Nem zarándokmenüztem, nem éttermeztem, és már az első hétvégére (éppen Estellában) elérkeztem arra a szintre, hogy mindent megettem, amit éppen kapni lehetett. Egyszerűen csak éhes voltam, mint az állat. Tartalékolni sem tudtam, mert az megint plusz súly...

Főzni meg még nemigen lehetett, egyrészt egy csomó helyen még edények sem voltak kirakva áprilisban, nemhogy otthagyott alapanyagok, másrészt kevés alkalom adódott valakikel közösen összedobni egy vacsorát. (pl. a mai napig is élő barátságaim vannak onnan, de jellemző, hogy soha nem szerveztünk össze semmit. Ha meg épp ugyanarra a szállásra vetődtünk, akkor ott tuti, hogy nem volt bolt:))

Ingyenszállást nem kaptam, és lehet, hogy ennek így kellett lennie, de valahogy mindig olyan helyekre vetődtem, ahol 7-10 euro volt az albergue.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.08.21. 10:18:11

@feltételes reflex: nincs ebben semmi spec, az ember ugy van osszerakva hogy abbol el amije van. Barki meg tudna csinalni, max olyan mint a bungee: elindulni kell a batorsag, a tobbi mar megy magatol.
süti beállítások módosítása